Hvilket udstyr har jeg brug for? – runningrhino
50
page-template-default,page,page-id-50,qode-core-1.1.1,tribe-no-js,suprema-ver-1.6,qodef-smooth-scroll,,qodef-smooth-page-transitions,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-sticky-header-on-scroll-down-up,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-default,qodef-dark-header,qodef-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Hvilket udstyr har jeg brug for?

Vi anbefaler at du som det allermest nødvendige anskaffer dig de rigtige løbesko.

Løb stiller enorme krav til dine fødder og led. Hver gang din fod rammer jorden
under løb, svarer det til 2-3 gange din egen kropsvægt. Det bliver til rigtig mange
tunge belastninger for din krop i det lange løb.

Løbesko
Valget er løbesko er altså særdeles vigtigt, idet de fleste løbeskader skyldes dårligt
fodtøj. Når du har investeret i et par løbesko kan du begynde at tænke på din
påklædning. Som ved alle andre former for træning er det vigtigt at sørge for, at du
kan holde dig varm og tør under træningen. Om vinteren skal det inderste lag på
overkroppen være svedtransporterende, mens det næste lag skal være isolerende,
og være i stand til at opsuge sved og damp til afdampning. Yderst skal du have et
vindtæt lag, der kan skærme for vinden.

Løbetøj
På benene er et par vindtætte, svedtransporterende bukser, enten som løbe tights
eller løse træningsbukser det bedste valg. For at undgå vabler kan det være en god
ide at investere i et par løbesokker. Er det rigtig koldt og mørkt vil vi også anbefale
en hue og et par svedtransporterende handsker, samt refleksvest og øvrigt sikkerhedsudstyr.
Om sommeren, alt afhængig af temperaturen, kan der løbes i shorts/
korte tights, og en let T-shirt.